Inhaalslag! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Melissa Casteren - WaarBenJij.nu Inhaalslag! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Melissa Casteren - WaarBenJij.nu

Inhaalslag!

Door: Melissa van Casteren

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 Maart 2016 | Denemarken, Århus

Foei foei foei! Wat loop ik achter met schrijven. Ondertussen is het al weer maart en woon ik al langer dan een maand in Denemarken. Er is weer veel gebeurd ondertussen en er zitten ook weer wat leuke dingen aan te komen: dit weekend gaan we namelijk naar Stockholm! Daarom moet ik maar eens eventjes hier neerschrijven wat me de afgelopen weken heeft beziggehouden. Het laatste waar ik over geschreven heb is het enorm leuke weekend met de roadtrip en de heerlijke sushi.

De maandag hierna was het Felix zijn verjaardag, natuurlijk moest de volledige Camping Club daarbij zijn. Zo gezegd - zo gedaan, en al lachend en bier-drinkend vonden we onszelf in een gezellig barretje in het centrum van de stad. Voor Felix zijn verjaardag hadden de barman en ik een hele originele cocktail bedacht als 'cadeautje'. De cocktail viel echter zo goed in de smaak dat hij meerdere malen besteld werd door verschillende mensen.

Op dinsdag was het international night, we gingen van te voren nog even wat drinken bij wat Canadese vrienden van Erika. Het was alleen zo gezellig dat we nooit op het feestje zijn aangekomen maar lekker daar zijn blijven hangen. Het enige nadeel van niet naar de stad gaan maar wel drinken is dat je op een gegeven moment honger krijgt. Er was echter alleen niet echt eten in huis - tja, studenten hè. We vonden uiteindelijk wat uien, ei en bloem. Dus besloten een van de jongens en ik om uienringen te maken. Het werd een heus project en van hem mocht er daarom ook niemand in de keuken komen. We hadden het beiden nog nooit gemaakt dus we waren enorm enthousiast en ook een beetje bang voor het mogelijk mislukte eindresultaat. De rest van de groep had er ook maar weinig vertrouwen in en lieten dat duidelijk merken aan ons. Het was ons uiteindelijk toch gelukt en we waren enorm trots, we hebben ondertussen al meer kook-projectjes gepland staan.

Woensdag was het weer een filmavond, en dit keer een Dutch movienight. Ik mocht daarom de film kiezen, en aangezien de Deense liefde voor zwarte humor koos ik voor de film 'Ober'. De film viel heel erg in de smaak bij het Deense publiek en één jongen moet nog steeds lachen elke keer als hij mij ziet en aan de film denkt. We hadden niet genoeg aan één film, dus keken we ook maar 'Zwartboek'. Enkele mensen die naar de bar om de hoek waren geweest kwamen echter de film onderbreken om ons te vertellen dat het buiten sneeuwde. Ofja, 'vertellen' - eerder sneeuwballen naar binnen gooien. Al snel rende iedereen naar buiten en ontstond daar een heus sneeuwballengevecht. Helemaal in verzopen kleren gingen we uiteindelijk naar huis toe.

Donderdag: weeer een thursdaybar. Ik denk dat het wel duidelijk is onderhand wat dat betekent: heeeel goedkoop drinken, spelletjes en dit keer werd er zelfs gedanst! Ook werd het dit keer acht uur 's morgens voordat we naar huis gingen. Oeps! Maar we hebben een goed excuus, dit was namelijk de dag waarop we officieel een maand in Denemarken waren!

Vrijdag: Pizza's bakken! We gingen met een hele groep (en een kater) naar de supermarkt en kochten allemaal lekkere dingen om pizza's van te maken. Daarna gingen we partybowlen met een hele groep mensen van ons appartementsblok. We waren met zoveel mensen dat we drie banen nodig hadden. Het was behoorlijk gezellig maar mijn bowlingskills zijn helaas net zo 'goed' als in Nederland, niet dus. Erika deed het daarentegen behoorlijk goed en versloeg op het laatste moment de Deense jongens die tot dan toe een grote voorsprong hadden. Het bowlen was voor mijn gevoel enorm snel gedaan alweer. We gingen vervolgens naar een kroeg in de stad. Het was een hele knusse kroeg en we vonden er de overgebleven mensen die niet waren komen opdagen bij het bowlen. Ze waren druk bezig om 'ridders' te worden. In de bar wordt je namelijk 'tot ridder geslagen' als je tien bier drinkt in een bepaalde tijd. De hele bar hing vol met gouden plakkaatjes met de namen van voormalige ridders erop. We dronken er gezellig wat en speelden weer wat dobbelsteenspelletjes (elk café of bar hier heeft wel bekers en dobbelstenen liggen achter de bar).

Zaterdag gaven Simone en Laurine een kelder-feestje in hun huis. We sleurden wederom wat Denen mee en het was heel gezellig. Met de lichten uit en de goedkope discolampjes van de Spaanse huisgenoot werd er op een gegeven moment zelfs gedanst in de kleine kelderruimte.

Zondag gingen we lekker relaxen met een Deense filmavond. De Denen hadden echter behoorlijk zielige films uitgekozen en al snel zat iedereen (vooral Erika) hardop te huilen.

De week erna was een redelijk rustige week, ik heb vooral aan school gewerkt en naar Deense les geweest. Deense les is erg leuk maar heel lastig. Hoewel ik het allemaal wel redelijk kan begrijpen als ik het lees, is de uitspraak enorm moeilijk. Erika heeft ondertussen een Deens vriendje hier die haar steeds helpt met haar huiswerk, ze gaat ook niet echt naar de les toe maar volgt lessen online. Daar leert ze naar mijn idee veel meer dan ik in mijn vier uurtjes per week in de les. Het werken aan school hebben we wel wat leuker gemaakt door de drankspelletjes in de kroeg in het Deens te doen. Zo leerden we al snel de cijfers in het Deens. Ergens die week ben ik ook naar de stad geweest om een kostuum te kopen voor 'fastelavn' dat weekend. Het is een soort carnaval: iedereen verkleed zich, maar er wordt een houten ton opgehangen en iedereen moet er tegenaan slaan met een knuppel tot hij breekt. Wie hem breekt is de koning van het feest en krijgt een kroon. Aangezien ik het toch maar één keer zou dragen kocht ik het goedkoopste kostuum in de eerste beste kostuumwinkel die ik kon vinden.
Wat ik ook graag en veel doe hier is koken, ik probeer elke keer weer iets nieuws uit zoals een pizza met bloemkooldeeg of zelfgemaakte kabeljauwburgers. Erika vindt het helemaal niet erg in ieder geval, haha!

In het weekend deden we een tweede roadtrip en was het kostuumfeestje. Hier vertel ik in mijn volgende blog weer over in een paar dagen want ik moet zo weer naar Deense les toe!

  • 07 Maart 2016 - 20:42

    Anja:

    Oud nieuws! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Hallo allemaal! Met deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn spannende reiservaringen! Ik houd enorm van reizen en het ontdekken van de geschiedenis, cultuur en gastronomische gewoonten van andere landen. Aangezien ik ook van schrijven houd is een blog aanmaken de ideale gelegenheid om deze passies te herenigen. Over een week (18-1) vertrek ik naar Denemarken op mijn eerste échte reis helemaal in m'n uppie, en gaat deze blog van start. Spannend!

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 4359

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Op exchange in Denemarken

Landen bezocht: